Samsung przedstawia napęd SSD dla Windows Visty
26 lipca 2006, 13:41Samsung przygotował na potrzeby systemu Windows Vista pamięci masowe typu SSD (solid state disk) o pojemności 4 gigabajtów. Tego typu urządzenia będą wykorzystywane równolegle z tradycyjnymi dyskami twardymi. SSD Samsunga zostało zbudowane z szybkich pamięci flash typu NAND. Ich zastosowanie pozwoli na zwiększenie wydajności całego systemu dzięki przyspieszeniu operacji wejścia/wyjścia w Windows Vista.
Opterony w mainstreamowych serwerach IBM-a
21 lipca 2006, 14:06Advanced Micro Devices i International Business Machines ogłoszą wkrótce, że podpisały umowę, zgodnie z którą mainstreamowe serwery IBM-a zostaną wyposażone w układy AMD. Umowa ta powinna jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż procesorów Opteron i poprawić pozycję AMD na rynku serwerów. Jej podpisanie oznacza także, że Intel będzie musiał podjąć zdecydowane kroki by obronić swój udział w tym rynku.
50 terabajtów na DVD
12 lipca 2006, 13:24Naukowcy z Harvard Medical School stwierdzili, że płyty DVD pokryte światłoczułymi proteinami mogą przechowywać nawet 50 terabajtów danych. Warstwę białek, która umożliwia osiągnięcie tak olbrzymiej pojemności nośnika optycznego, stworzono z genetycznie zmodyfikowanych protein pewnego mikroorganizmu.
Papierowe mięśnie dla robotów
7 lipca 2006, 11:09Naukowcy z południowokoreańskiego uniwersytetu Inha udowodnili, że celuloza – główny składnik papieru – zgina się w odpowiedzi na impulsy elektryczne. W porównaniu z innymi reagującymi w ten sposób materiałami, celuloza jest tania, lekka i wymaga przyłożenia niższych napięć.
Powstaje standard nowej telefonii komórkowej
1 lipca 2006, 14:11Operatorzy telefonii komórkowej poinformowali o rozpoczęciu współpracy, której celem jest stworzenie wstępnej specyfikacji dla telefonii komórkowej czwartej generacji (4G). Sieci telefonii 4G pojawić się mają po 2010 roku.
Uczciwość obserwowana
29 czerwca 2006, 13:48Wrażenie bycia obserwowanym powoduje, że ludzie zachowują się uczciwiej, nawet jeżeli oczy nie są prawdziwe. Zespół z Newcastle University przez kilka tygodni monitorował, ile pieniędzy ludzie wrzucają do "skrzynki uczciwości", kupując napój (mleko, kawę lub herbatę) na uczelnianej stołówce. Naukowcy zauważyli, że płacili oni niemal trzy razy więcej, gdy zawieszony nad skarbonką plakat przedstawiał parę oczu niż wtedy, gdy widniały na nim kwiaty.